Sunday 28 April 2013

Mencipta IMPIAN


pekabo sume..lame rse xmembebel kt ini..almklumlah..final year..byk kje prlu diberehkn.. ade mase skrg nie..aku mnjenguk2 blog yg kesunyian nie..hihihi. arini aku nk bcerite tntg impian.. pasti sume orang ade impian msing2.. nk kaye..nk kerete..nk rumah..nk binik comel..hihihihi(aku ler tuh). tp yang pasti nk bhgiekn family aku. tp kdg2 kite rse xdpt nk cpai impian tu. terlampau jauh nk dicapai..almklumlh..sape la kite nie..nk mkn warung pon kdg2 oder nsik bujang jer. 



tapi sbnrnyer ade care utk mncapai impian itu kalu kite benar2  nk kn nyer.. meh aku konsikn.. ilmu nie aku dpt mse strt mse aku kje kdai makan jd kuli dulu... mule2 aku xprcaye..alah mengarut..impian aku xkn dpt punye sbb tak logik n relevan.. tp..satu persatu terungkai tahun demi tahun..lepa aku tuliskn semue impian aku kt kertas.. meh aku kongsikn ckit mcmmne carenyer..
Setiap org  menulis IMPIAN mereka di atas
kertas.
Kenapa?
Apabila impian itu dizahirkan dalam bentuk tulisan,
ia memberikan ruang untuk kita lebih dekat dengan
kejayaan.
aku sendiri merasainya, apabila mula menulis
impian yang aku mahukan.
Oleh itu, tulis matlamat di atas kertas
sekarang.!
1) Ambil pen.
2) Ambil kertas.
3) Tulis apa yang korang mahukan dalam hidup ini.

4) tampalkan kat cermin tmpt hari2 kite melihatnya dan mnyebut
Kemudian rasai sendiri emosinya, apabila korang
sudah mula menulis.
Pasti rasa "lain macam.

impian yg korang nk tu dgn sndrinya akn makin dekat dgn diri korg..tak prcaye korg cube utk menulis impian2 yang selama ini korg mahukan.





No comments:

Post a Comment