Sunday 12 February 2012

mase itu bukan emas!!!

hahahaha..knpe gua ckp mase itu bukan emas.. mnurut bapak gua (amboi gua strt nk motivasikn lu org bdsrkn pglmn bpk gua), mase 2 bukn emas...sbbnyer..mase xleh dijual..xleh diputar blk.. so setiap kegagalan dlm dunie ni mmg slh mase.. oleh itu kite kne hrgai mse n xleh persie2kn mse yg sedang bjln skrg nie.. HADAPI, HARGAI dan NIKMATI lah wktu2 trsebut kerane 2 sume sngt berharge.. dugaan 2 la yg mmbezekn diri kita dgn org lain.. knpe gua ckp cmtu..haa..ni kn gua cite pd episod seterusnyer.. ok arini gua nk bg pentingnyer mase dlm setiap detik yg kite lalui skrg nie.. gua bg situasi n pglmn yg penah gua lalui n bdsrkn pglmn bpk gua selame nie..

Kegagalan menghantui setiap langkah....

ade je yg xkene....


Jangan menyesali kerana waktu terus berjalan

tp waktu terus berjalan

Agar tahu pentingnya waktu setahun..tanyalah pada murid yang gagal didalam kelas?

klu aku tau dulu mase kecik2 aku blaja..

Agar tahu pentingnya waktu sebulan..tanyalah pada ibu yang melahirkan bayi pramatang?

len kli jge kandungn tu..

Agar tahu pentingnya waktu seminggu..tanyalah pada editor majalah mingguan?

knpe aku suke bertangguh??

Agar tahu pentingnya waktu sejam..Tanyalah pada kekasih yang menunggu untuk bertemu?

alamak..baru tunggu 5 minit..bukan 5 hari..tp mrjuk 5 bulan

Agar tahu pentingnya waktu seminit..Tanyalah pada orang yang ketinggalan pesawat terbang?

sie2 bli tiket kelas ekonomi

Agar tahu pentingnya waktu sesaat..Tanyalah pada orang  yang terhindar dari kemalangan maut?

sorry sy tertido...

Agar tahu pentingnya waktu sedetik..Tanyalah pada peraih medal perak lumba lari olimpik?

arghhhh..sikit lg!!!
kesimpulan yg leh gua ckp kt sini.. ape pon dugaan n cbrn yg dtg..korg kne ingt.. mse xkn bpth balik..hrgailah setiap minit..setiap saat mase trsebut.. HADAPI.....HARGAI......NIKMATI..saat2 dugaan itu datang kerana itu sebenarnyer adalah anugerah.. anugerah yg allah berikn kpd manusie yg trpilih..utk mmbezekn seseorng dgn seseorg yang lain.. ingat!!! masa akn terus berputar..ape yg anda perlu lakukan adalah.. HADAPI....HARGAI..dan...NIKMATI!!!!!

1 comment: